COMENIUS ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK PÁLYÁZAT
(Windows on Europe, 2011/CIMP-310)
Iskolánk 2011. február 15-én pályázatot adott be az egyik legismertebb európai uniós program, a Comenius Együttműködés programjára, amely három vagy több országból származó partneriskolák hosszabbtávú együttmunkálkodását támogatja. Az eredetileg 8 partnerből álló pályázatot, 3 ország iskolája nyerte meg és egy ország még várja az eredményt. A szerződést megkötését követően a tanév megkezdésekor indítottuk el a projektet.
A projekt címe – Windows on Europe – Ablakkal Európára jól illeszkedik az Európai Unió által meghirdetett Egész életen át tartó tanulás programjához. Segíteni szeretnénk a tanulókat azon képességek, jártasságok megszerzésében, megerősítésében, amelyekre az életben, a felsőoktatásban, a munkahelyen, a munkahelyváltásban nagy valószínűséggel szükségük lesz, és amelyeket nem lehet csak tanórai keretek között megszerezni. A nemzetközi találkozók alkalmával gyakorolják a diákok az angol nyelven való kommunikálást mindennapi szituációkban, megértik a játékos feladatmegoldás vagy csapatmunka során a hatékony együttműködés fontosságát, más ország kultúrájának megismerése nyitottá, elfogadóvá teszi a fiatalokat. Különféle módszereket tanulunk mi tanárok is a kollégáktól, amelyeket hazahozva beépíthetünk a mindennapi gyakorlatunkba.
l
A projekt irányvonalait képező főbb témakörök:
1., Ismeretek szerzése, átadása az EU országaival kapcsolatos témákban – kultúra, történelem, hagyomány, nemzeti ünnepek, gasztronómia, népi hagyományok és mesterségek, tradicionális tánc és zene, sport és játékok, irodalom, idegenforgalmi látványosságok, jellemző földrajzi adottságok, híres emberek, kortárs művészet
2., Munka világának közelebbről való megismerése. Az oktatásban tanultak alkalmazása a való életben (munkahely). Mely pontokon van kapcsolat a két világ között. Munkaerőpiac változásai, jellemzői.
3., Európai dimenzió, EU polgárság-tudat. Mit jelent? Jelent e valamit számomra, hogy EU-s diák, munkaerő vagyok, leszek.
l
Főbb kompetenciák a tanulásban, amelyeket hangsúlyozni kell:
1., Idegen nyelvi kompetencia (gyakorlás, továbbfejlesztés, tökéletesítés)
2., Digitális kompetencia
3., Tanulva tanulás
4., Vállalkozói/Kezdeményező készség kialakítása
5., Társadalmi kompetencia
l
Cél: Ráébreszteni a tanulókat arra, hogy tudatosabban alakítsák életüket, fontos legyen számukra a társadalmi életben való szerepvállalás, képesek legyenek csapatban dolgozni, és érdekeiket érvényesíteni mások megsértése nélkül.
A programban résztvevő tanárok:
Projektvezetők:
Horváth Edit
Törőcsik Judit
l
Dr. Szabóné Viskárdi Judit Tünde
Dr. Szilvay Géza
Falkusz Mária
Herczegh Szabolcs
Hollósi Anita
Hulkó Enikő
Kocsis András Zoltánné
Lukács Lajosné
Miklós Zoltán
Mile Pál
Nagy Klára
Orosházi Dávid
Pápai Julianna
Rádi Zsuzsanna
l
Diákok:
9/e
Fekete Anna; Halász Noémi; Papp Dorina; Tauker Eszter
l
10/e
Nyírő Dániel; Popovics György
l
10/g
Blahut Melánia; Molnár Zsófia; Paulovics Alexandra
l
11/e
Csilus Tamás; Csiszár Bence; Dina András; Elek Mátyás; Hárskúti Rebeka; Knódel Enikő; Németh Dominik; Silkó Richárd; Tejfel Csaba; Tüzekker Ádám
l
11/g
Beke Zoltán; Bodzsoni Péter; Géczi Lilla; Horváth Anna; Kiss András; Martinetz Dóra; Tóth Kristóf
l
12/e
Bodnár Renátó; Hegedűs Pálma; Lukács Zoltán